
Organizada polo Concello de Pontevedra, coa colaboración da Facultade de Belas Artes, a exposición Fotosensíbeis achegará ao Pazo da Cultura de Pontevedra un conxunto de fotografías realizadas ao longo de preto de tres décadas por alumnos e alumnas de Belas Artes. A exposición ten como comisario ao fototohistoriador Manuel Sendón, profesor da facultade ata a súa xubilación, e reúne un conxunto de traballos realizados por 31 artistas de diferentes xeracións durante a súa etapa de formación neste centro.
Presentada este martes no Concello por Sendón e o concelleiro de Cultura, Demetrio Gómez, Fotosensíbeis celebrará a súa inauguración este venres 25 de abril ás 18.00 horas e poderá visitarse ata o 18 de maio. Dirixida a amosar as posibilidades da fotografía como medio de produción artística, reúne unha “escolma de traballos que se iniciaron e remataron na clase”, xunto cunha selección de traballos de fin de grao dirixidos por Sendón e outros realizados no Grupo de Investigacións Fotográficas da Universidade de Vigo, do que foi investigador principal.

A artista Lúa Gándara participa no proxecto “8 mulleres para o 8M” achegándonos á obra de Regina Giménez.
Formada en Belas Artes na Universidade de Barcelona, Regina Giménez desenvolve unha obra que transita entre a abstracción e a exploración da xeometría e da cor. A súa produción inclúe pintura, téxtil, colaxe, metacrilato, libros de artista e obra gráfica.
Entre todo o seu traballo, Lúa Gándara destaca a peza Pensar un paisatge V (2025) sobre a cal comenta:
“Escollo esta obra de Regina Giménez pola súa capacidade de síntese pero que non se torna fría, senón todo o contrario, parece que puidésemos xogar coas pezas da obra e recolocalas de mil formas. Hai música e misterio á vez, e todo o mundo pode achegarse para apreciar os matices e borrados non casuais do papel. Esta peza fainos repensar a nosa paisaxe reducíndoa aos mínimos elementos”.

Profesora da Academia de Belas Artes e Deseño de Katowice, Weronica Siupka propón un percorrido gráfico pola rexión polaca de Silesia na exposición que nestes días pode visitarse na Sala O Abrigo, da Facultade de Belas Artes. Baixo o título de Auto-da-fé, esta mostra reúne unha trintena de gravados nos que esta artista e docente plasma múltiples realidades da rexión polaca de Silesia, desde estruturas arquitectónicas a detalles de portas, corredores ou fiestras. “Todos son lugares reais”, apunta Siupka dunha mostra que ten como punto de partida o xeito no que se percibe a propia contorna a través da arte e que nace, recoñece, da importancia que ten para ela “mostrar Silesia”, a través das imaxes de espazos que foron espertando a súa atención, ás veces “dun xeito un pouco máxico”.
Esta exposición poderá visitarse ata o 29 de abril neste espazo xestionado polo colectivo Lupercais e foi impulsada coa colaboración da asociación Taller Experimental de Obra Múltiple Conteporánea, con sede en Cangas. De feito, Auto-da-fe foi en 2023 a serie gañadora da primeira edición do certame de gravados de pequeno formato Mini Print Internacional Galicia, promovido por esta asociación. Tras exhibirse por primeira vez, a raíz do premio, nesta localidade do Morrazo, esta mostra supón a segunda oportunidade de contemplar en Galicia o traballo dunha artista que este xoves impartía tamén unha conferencia en Belas Artes, dirixida a achegar o alumnado a súa obra gráfica e procesos de traballo. Nese senso, Siukpa, directora do departamento de Deseño Gráfico da Academia de Belas Artes e Deseño de Katowice, resalta o positivo dunha estancia que agarda que sirva tamén como punto de partida para promover un convenio coa facultade, mentres que o seu vicedecano de Cultura, Ignacio Pérez-Jofre, salienta que esta colaboración permitiu achegar ao centro “unha exposición tecnicamente moi boa e moi contemporánea”.

A artista e doutora en Belas Artes Mar Ramón Soriano achéganos a obra de Nicole Wermers para o noso proxecto “8 mulleres para o 8 M”.
Nicole Wermers (Alemaña, 1971) explora a relación entre a arte, o deseño, a arquitectura e a funcionalidade. A través da escultura e a instalación, investiga como os obxectos da vida cotiá moldean as nosas interaccións habituais. O seu traballo caracterízase por un achegamento ao minimalismo e o uso da ironía.
En concreto, a artista destaca Givers & Takers (2016), unha obra sobre a que comenta: “Nesta obra Nicole Wermers xustapón un extractor de cociña e un secador de mans, explorando a relación entre ambos os obxectos. A disposición dos dispositivos enfrontados, un deseñado para absorber aire e o outro para expulsalo, xera unha conversa. Como un diálogo a partir deste elemento invisible que vai dun ao outro, converténdonse en corpos que exhalan e inspiran”.